به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

باز هم پردازنده

موبایل خبرنگاری
نوکیا با کمک خبرگزاری رویترز نرم افزار جدید خبرنگاری را روی تلفن همراه خود عرضه می کند. این برنامه به روزنامه نگاران کمک می کند بدون استفاده از کامپیوتر های قابل حمل و با استفاده از تلفن همراه، اخبار، عکسها، تصاویر ویدیویی و فایل های صوتی را برای خبرگزاری مورد نظر ارسال یا روی اینترنت منتشر کنند. نوکیا و خبرگزاری رویترز در نظر دارند با انجام این طرح، شیوه کار خبرنگاران و چگونگی رساندن اخبار به خبرگزاری ها را تغییر دهند. این نرم افزار از سوی واحد تحقیقات نوکیا NRC طراحی و تولید شده و قرار است در مدل های ویژه ای از گوشی های این شرکت عرضه شود.

سیاه پوش
حتما خبر دارید که AMD در اقدامی که برای عده معدودی از مصرف کنندگان جذابیت داشت اقدام به ارایه نوع جدیدی از پردازنده های دو هسته ای مدل Athlon64 X2 کرد که عنوان Black Edition را به یدک می کشید. اصل ماجرا از این قرار است که انواع Black Edition که ما بدون هماهنگی با فرهنگستان زبان فارسی معادل سیاه پوش را بدان اطلاق کرده ایم، برای افرادی طراحی شده که عاشق OverClocking هستند. این OverClocking هم که حتما می دانید مترادف است با روانی کردن هسته پردازشی و افزایش سرعت فرکانس کاری آن بیچاره! نکته در این جاست که اغلب سازندگان مادربرد این رویداد تازه در بازار سخت افزار را چندان جدی نگرفته اند و سعی ندارند تا امکانات ویژه ای برای پشتیبانی از این خانواده جدید معرفی کنند. حقیقت این است که فکر و ذکر پشتیبانی فنی سطح بالا از پردازنده نسل دهمی AMD امان از سازندگان مادربرد بریده. پردازنده های Phenom اتفاق جدیدی در بازار دیوانگی محسوب می شود. القصه اینکه با به روز رسانی BIOS مادربردتان می توانید از برخی امکانات این پردازنده بهره بگیرید و بس!

دوربین و پردازنده جدید

سونی و دوربین جدید ۴ گیگابایتی
سونی از ساخت دوربین دیجیتالی جدیدی با حافظه داخلی 4 گیگابایتی خبر داده است. این دوربین که Cyber-shot DSC-T2 نام دارد, به حسگر 8 مگاپیکسلی مجهز است و می تواند بیش از 8 هزار عکس را با کیفیت VGA و هزار عکس را با کیفیت 8 مگاپیکسلی در خود ذخیره کند. بخش آلبوم تصاویر این دوربین به شما کمک می کند تصاویر خود را منظم کنید و آن ها را در فولدرهای جداگانه قرار دهید. قرار است دوربین دیجیتالی Cyber-shot DSC-T2 برای تعطیلات کریسمس وارد بازارهای جهانی شود.

پردازنده های سه هسته ای
AMD در ابتکاری جالب اقدام به معرفی پردازنده ای کرده است که از سه هسته پردازشی استفاده خواهد کرد. طبق اعلام رسمی این شرکت، این پردازنده که در حال حاضر با نام رمز یا نام موقت Toliman خوانده می شود بر اساس هماهنگی با سوکت+ AM2 و پشتیبانی از HyberTransport 3.0 با سرعت فرکانس تبادلی 2 گیگا هرتز طراحی شده است. شایعه های بسیار قوی این گونه روایت کرده اند که این پردازنده های سه هسته ای را می توانید قبل از بهار سال جاری در آغوش بگیرید. البته استفاده از سه هسته پردازشی در پردازنده ها رسم نبوده که از این به بعد رسم خواهد شد. پردازنده مذکور برای اولین بار در میان پردازنده های عام بازار اقدام به ارایه حافظه موقت Cache L3 به میزان 2 مگابایت کرده است. ناگفته نماند که این پردازنده با معماری ساخت 65 نانومتری و به طور باز هم احتمالی در "درسدن" آلمان تولید خواهد شد. نمونه های 45 نانومتری این پردازنده ها برای سوکت های AM3 و برای پشتیبانی از حافظه های DDR3 طراحی خواهند شد. اصلی ترین تفاوت حافظه های Cache در پردازنده این است که AMD از حافظه های اختصاصی برای هر هسته استفاده می کند. اینتل همه را به اشتراک گذاشته است.