به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

کوتاه درباره AMD

این AMD و Intel می میرند اگر روزی خبری٬ شایعه ای٬ جنجالی در حوزه رسانه ها ایجاد نکنند. باور کنید بسیاری از محصولاتی که این دو شرکت معرفی می کنند فقط برای ایجاد فضای خبری است. AMD خبر از عرضه پردازنده بسیار کم مصرف Sempron 2100 برای سیستم های مجتمع دهده است. این اصطلاح مجتمع کاملا من در آوردی است و معادلی برای Embedded System در نظر گرفته شده است. اگر در بازاری های کامپیوتر قدمی زده باشید به طور حتم با مادربردهای بسیار ارزان قیمت مواجه خواهید شده که از بعد قیمت٬ فک محترم شما را به زمین خواهند چسباند. به بیان دیگر با سیستم هایی مواجه شده اید که بر روی مادربرد آنها یک فقره پردازنده فرد اعلاء نصب شده است. این قبیل مادر بردها شامل: رابط شبکه٬ چیپ های صوتی و موتور پردازش گرافیکی نیز هستند به قیمت شش هفت کیلو فیله گوسفندی تازه بدون استخوان بفروش می رسند و برای فعالیت تنها محتاج یک قطعه حافظه هستند. اغلب پردازنده های مورد استفاده در این مادربردها بدون فن بوده است و اغلب از محصولات AMD و VIA بهره میبرند. این گونه سیستم ها برای بازی یا کارهای سنگین مناسب نیستند٬ اما به خوبی از برنامه های مرورگر اینترنت و کاربران برنامه های کاربردی اداری مانند Microsoft Office پشتیبانی می کند. AMD محصول جدید خود را بر مبنای سوکت S1 طراحی کرده است که تنها ۹ وات انرژی مصرف کرده است و نیازی به فن ندارد. این پردازنده ارزان قیمت با چیپ ست AMD M690T سازگار بوده است و جالب این جاست که از تکنولوژی ۶۴ بیتی پشتیبانی می کند. درباره قیمت این محصول صحبتی به میان نیامده است. این پردازنده ها را به طور معمول همراه با مادربرد عرضه می کنند و به شکل بسته ای در بازار قابل تهیه نخواهند بود.

LATEST PHONES

 8600

6500

 

خبر هایی از کامپیوتر

لابراتوار ایده در آمریکا به تازگی موفق به ساخت نوعی چاپگر شده است که به جای چاپ تصاویر٬ ابزارهایی که در رایانه ترسیم شده اند را به صورت ۳ بعدی با حداکثر ضخامت ۱۲ و نیم سانتی متر می سازد. این کارخانه مینیاتوری٬ ابزاری کوچک است که از نظر ظاهری شبیه به یک چاپگر معمولی است اما این چاپگر یک تفاوت بسیار مهم با نمونه های عادی دارد. بازار مصرف کنندگان چاپگرهای ۳ بعدی با عرضه این ابزار که دسک تاپ فکتوری نام گرفته است٬ می تواند با رونق بسیاری روبرو شود. دسک تاپ فکتوری که یک فناوری مکعب سازی است٬ با موفقیت در شرکت City Search و eToys تولید شده و قرار است تا پایان سال جاری به قیمت ۴ هزار و ۹۵۵ دلار به بازار عرضه شود.

مایکرو سافت بعد از اختلافات بوجود آمده با گوگل بر سر تصاحب شرکت تبلیغاتی DoubleClick این بار با هدف تصاحب یاهو با تمام قدرت به جنگ گوگل می رود. از طرف دیگر٬ شماری از تحلیل گران معتقدند؛ همکاری بین دو شرکت بزرگ مایکروسافت و یاهو بیش از ادغام همه جانبه سرویس ها و فعالیت های آنان می تواند سودمند واقع شود. مت روسوف تحلیل گر و محقق بررسی عملکرد شرکت مایکروسافت در این باره می گوید:«هر سه شرکت گوکل؛ یاهو و مایکرو سافت هم اکنون به مرحله ای رسیده اند که تمامی سرویس های مربوط به ارسال ایمیل٬ ارسال پیام آنلاین و بسیاری از سرویس های دیگر از جمله خبر٬ ورزش٬ گزارشگری٬ موسیقی و غیره را پوشش می دهند٬ از این رو ادغام هر یک از این شرکت ها با شرکت دیگر تنها عاملی برای تداخل سرویس های خدماتی آنها با یکدیگر خواهد شد.»

جدیدترین گوشی های تولید شده در ماه May

 Motorola RAZR2 V8

Motorola RAZR2 V9

Nokia 3109 classic

HTC P6300

Sony Ericsson P1

Sony Ericsson T650

Sony Ericsson S500

Sony Ericsson T250

BlackBerry Curve 8300

بهترین پردازنده از لحاظ کیفیت

اینکه کدام پردازنده بهتر است پاسخ ساده ای ندارد٬ چرا که باید پردازنده را از چند زاویه و در کاربردهای متفاوت بررسی و نتیجه نهایی ا آن هم به صورت تقریبی پس از یک جمع بندی کامل اعلام کرد. در ابتدای امر گفته می شود که در این نوشتار٬ پردازنده های کمتر از دویست هزار مورد بررسی قرار خواهند گرفت. زیرا در بین پردازنده های سطح بالا  خانواده Core 2 Duo در این محدوده حاکم بلامنازع هستند. پردازنده دو هسته ای ۱۳/۲ گیگا هرتزی ۶۵ نانو متری E6400 با هسته پردازشی Conroe دو مگا بایت حافظه Cache L2 و سرعت تبادلی ۲۶۶ مگا هرتزی در یک طرف و پردازنده دو هسته ای ۸/۲ گیگا هرتزی و ۹۰ نانو متری Athlon64 X2 5600 با هسته پردازشی Windsor دو مگا بایت حافظه Cache L2 و سرعت تبادلی ۲۰۰ مگا هرتز در سوی دیگر قرار دارند. قیمت هر دو محصول کمتر ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

برای رتبه بندی محصولات ۴ آزمایش صورت میگیرد. بازی ها٬ صدا و ویدئو٬ اجرای برنامه و برنامه های ترکیبی و مصرف انرژی.

در اجرای بازی Call of Duty2 کیفیت مدل E6400 در حدود ۱۰ دصد از مدل Athlon64 X2 5600 و در حدود سه درصد از مدل Athlon64 X2 6000 بالاتر است. این برتری البته در اجرای بازی Quake 4 تغییر کرده و دو مدل رقیب جای خود را به همان شکل تعویض می کنند.

در تبدیل سی دی صوتی به فرمت MP3 هر دو مدل زمان یکسانی را صرف این تبدیل کرده و به صورت تقریبی کیفیت یکسانی ارائه می کنند. اما در آزمون تبدیل سی دی صوتی به فرمت OGG کیفیت به یکباره تغییر کرده و میدان به یکباره با ۴۰ درصد اختلاف در کیفیت از آن مدل E6400 خواهد بود. جالب این جاست که در تبدیل سی دی صوتی به فرمت AAC با نرم افزار iTune کیفیت مدل Athlon64 X2 5600 با اختلاف ۴۵ درصد نه فقط بالاتر از E6400 بلکه فراتر از E6600 قرار می گیرد. آزمون ویدئو شامل: اجرای چند تبدیل در برنامه های Xvid, DivX, MiniConcept Encoder و  Pinnacle نشان از برتری محسوس Athlon64 X2 5600 بر مدل رقیب دارد.

در اجرای برنامه های چون Photoshop CS2, Adobe Premiere Pro, Adobe Acrobat 7 و  3DMax برتری محسوس از آن Athlon64 X2 5600 است که در اغلب آزمون ها حداقل ۱۰ درصد بالاتر نشان داده است. در آزمون اجرای برنامه های ترکیبی که به طور معمول با کمک 3DMark 2006 و  PCmark2005 انجام می شود٬ مشخص شده است که مدل های تولید شده توسط AMD قابلیت های بهتری دارند. حقیقت ماجرا این است که برنامه PCmark اختلاف بیشتری در آزمون کیفیت سنجی ردازنده و حافظه نشان می دهد و برنامه تست گرافیکی 3DMark فاصله کمتری بین این دو رقیب قدر نشان داده است.

اگر آزمون را برای دوره یک ساعته تنظیم کنیم٬ متوسط مصرف انرژی Athlon64 X2 5600 به میزان ۱۱۷ وات و متوسط مصرف انرژی Core 2 Dou E6400 به میزان ۱۴۴ وات ثبت خواهد شد.

نتیجه این است که در محدود قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان که شامل پردازنده های متوسط و خوب هستند٬ حاکمیت از آن مدل های دو هسته ای AMD است٬‌اما در محدوده بالای ۲۰۰ هزار تومان انتخابی به جز Core 2 Dou نخواهید داشت. دقت داشته باشید که اگر خواستار OverClocking هستید٬ محصولات Core 2 Dou رقیب ندارند!

دوباره عرشی٬ دوباره خبر

با عرض سلام خدمت بچه های وبلاگ گرد

شاید بدونین به علت بروز مشکلاتی در فیلتر شدن وبلاگ ها بیشتر وبلاگ ها به اشتباهی فیلتر شده بود و وبلاگ اینجانب نیز به همین مشکل دچار شده بود.

اولا که یکی یه نظراتی داده که من تاییدش هم کردم ولی همچین جوابی بهش نمیدم چون که اصلا برام مهم نیس آخه هر کسی برای خودش و به سلیقه خودش وبلاگ نویسی می کنه اگه قرار باشه به ساز هر کسی که انتقاد می کنه برقصیم که الان اینجا نبودیم....!!!

طبق معمول خبر هایی از دنیای فناوری

۱. شرکت کداک از ساخت دوربین جدیدی خبر داده که می تواند مزایای فراوانی را برای کاربران عادی و خانواده ها به همراه داشته باشد. این محصول جدید که EasyShare V1003 نام گرفته در اندازه جیبی ساخته شده و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را هم دارد. کلید های این دوربین بسیار ساده طراحی شده اند، به گونه ای که کاربران عادی نیز می توانند به راحتی تمام امکانات آن را به کار بندند. کلید انتقال دوربین از حالت عکس به فیلمبرداری روی بخش فوقانی این محصول قرار گرفته تا کاربران براین انجام این کار با مشکل زیادی مواجه نشوند.

۲. China Mobile Ltd که بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه چین محسوب می شود، همه سهام مرکز مخابراتی Paktel پاکستان را خریداری کرد تا عرضه خدمات مخابراتی در این کشور را به طور کامل در دست بگیرد. China Mobile برای خرید این شرکت مخابراتی ۴۶۰ میلیون دلار پرداخت کرد و در تلاش است طی ماه های آتی خدمات جدید خود را در اختیار مشرکان این کشور قرار دهد. این شرکت فصد دارد تا پایان سار جاری بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در کشور پاکستان سرمایه گذاری کند.

۴. Hi-Tech Wealth که یکی از بزرگترین شرکت های دنیا در زمینه بازاریابی و فروش محصولات الکترونیکی محسوب می شود، نخستین تلفن همراه خورشیدی را به بازار معرفی کرد. این گوشی جدید S116 نام گرفته که می تواند برای حالت آماده باش به اندازه ۶۰ دقیقه و برای حالت استفاده ۴۰ دقیقه انرژی خورشیدی را در خود ذخیره کند. این گوشی به گونه ای طراحی شده که در فضاهای بسته و روزهای ابری نیز می تواند کار کند.

۵. اگرچه اساس محصولات مایکروسافت با نرم افزارهای متن باز هماهنگی ندارد، سخنگوی بزرگترین مرکز نرم افزاری جهان اعلام کرد که این شرکت در حال انعقاد قراردادهای جدید است تا هماهنگی بیشتری را بین ویندوز و لینوکس به وجود آورد. این در حالی است که هفته گذشته استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت مدعی شد که لینوکس بیش ار ۲۲۸ حق ثبت اختراع دیگران را نقض کرده است. موضوع جالب در تمان این آمارهای عجیب آن است که اولا اظهار کنندگان معلوم نکرده اند که این همه اختراع نقض شده مربوط به کدام شرکت یا شرکت هاست؟! آیا همه آن ها متعلق به مایکروسافت بوده یا اینکه این شرکت به وکالت از بقیه چنین ادعاهایی میکند! ثانیا هنوز حتی یک نمونه واقعی از این ادعا نیز برای اثبات آن بیان نشده است.