به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

خبرهای جدید

با نزدیک شدن به زمان خداحافظی بیل گیتس -بنیانگذار مایکروسافت- با بزرگترین مرکز نرم افزاری دنیا، استیو بالمر از طرف هیئت مدیره این شرکت به عنوان جانشین وی انتخاب شد. گیتس در ژوئیه 2006 اعلام کرده بود که برای گسترش فعالیت های بشر دوستانه خود در بنیاد خیریه "بیل و ملیندا گیتس"، در سال 2008 با مایکروسافت خداحافظی خواهد کرد. وی در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده، گفت که در آگوست 2008 از مایکروسافت خداحافظی خواهد کرد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، در آگوست 2008 دنیای انفورماتیک شاهد یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخی خود خواهد بود.
 گیتس رئیس غول نرم افزاری جهان با 76 هزار کارمند در 102 کشور و با حدود 52 میلیارد دلار گردش مالی سالانه، این شرکت را به استیو بالمر، مدیر اجرائی مایکروسافت می سپارد. گیتس ماه قبل توسط نشریه USA Today به عنوان تاریخ سازترین مرد جهان در 25 سال گذشته انتخاب شد. وی با جدا شدن از مایکروسافت قصد دارد طرحی را با عنوان "نجات دنیا" به اجرا گذارد. هدف این طرح که در بنیاد خیریه "بیل و ملیندا گیتس" تهیه شده، کمک به کشورهای جهان سوم است. این بنیاد برای مبارزه با مالاریا، گرسنگی و توسعه اقتصادی مناطق فقیر دنیا، 63 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. کاربران دنیای انفورماتیک از هم اکنون در انتظار یکسال بعد هستند که زمام قدرت مایکروسافت در اختیار استیو بالمر قرار خواهد گرفت.

دو شرکت اینتل و Symantec سازنده آنتی ویروس های سنگین و تا حدودی مسخره Norton طی یک همکاری نزدیک سعی دارند که سطح امنیت سیستم های پردازشی را از لایه های نرم افزاری وارد دنیای سخت افزار کنند. بر اساس این طرح که دو شرکت به شدت و سخت روی آن کار می کنند، لایه ای امنیتی در داخل پردازنده ها، مستقل از سیستم عامل تعبیه خواهد شد و از سیستم ها در برابر حملاتی که عمدتا مشکلات پردازشی ایجاد می کنند، محافظت خواهد کرد. این طرح ابتدای امر در پردازنده های مورد استفاده در سرورها مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
AMD قبل از عرضه پردازنده های خانواده Phenom اقدام به تولید نمونه جدیدی از خانواده Athlon64 تحت عنوان Athlon64 Black Edition کرده که سرعت فرکانس آن۲/۳ گیگا هرتزاست. بهای این پردازنده بین 220 تا 240 دلار در سراسر جهان خواهد بود. این هم یکی دیگر از تاکتیک های تبلیغاتی هکتور روئیز فرمانده AMD است!